Help Dimitri 24uur lang mee voor de weeskinderen in Cambodja

Op woensdag 16 en donderdag 17 december gaan 24 promoters zich samen 24 uur lang inzetten om 24 projecten op de 1%CLUB te realiseren. Dit zijn online influentials, maar ook profvoetballers of kunstenaars. Mensen die een beroep doen op hun netwerk. Een daarvan is Dimitri Hubregtse, Online strateeg bij Zicht online.

Dimitri heeft voor deze 24uur gekozen om het project 'Weeskinderen in Cambodja' van De Brug gekozen. "900 weeskinderen gaan een keer per jaar een dagje uit. De Brug regelt vervoer, eten & drinken, entreegelden en tekenmateriaal." Kijk voor meer informatie over dit project op http://www.1procentclub.nl/projects/uitstapjes Dit is ook de plek waar je direct 1% kunt bijdragen. Help jij Dimitri mee?

Over de 1%CLUB
De 1%CLUB is de online marktplaats voor ontwikkelingsprojecten. De projecten zijn concreet en behapbaar. Bij de 1%CLUB beslis je zelf aan welk project je 1% van je tijd, kennis of geld wilt bijdragen. En online kun je aan de hand vanweblogs, foto's en filmpjes de voortgang van "jouw" project volgen. Lekker direct, betrokken en transparant. Kijk voor meer informatie op http://www.1procentclub.nl

16-12-09 Gepost door: Dimitri Hubregtse Comments (0)

Google speelt op de persoon

Het wordt ons als website developers er niet gemakkelijker op gemaakt.Diverse browsers in verschillende versies voor verschillende operating systems geven soms lastig te reproduceren storingen. Soms erg onhandig in het communicatie proces met de klant ("...hij doet het niet..."). Er komt wat nieuws bij. Google geeft bij zoekopdrachten tegenwoordig gepersonaliseerde resultaten. Of je nu wel of niet bent ingelogd. Een fijne klant (dank Andre) liep er tegen aan. "...Hoe kan het dat de concurrent de ene keer boven ons staat en de andere keer niet..". Onze SEO Partner Netprofiler gaf het volgende antwoord (dank Ronald).

"....Hoogstwaarschijnlijk heeft dit te maken met het feit dat begin deze maand Google de zgn Personalized Search voor iedere bezoeker van Google heeft aangezet.

In het verleden werd alleen de zoekgeschiedenis van mensen die met een Google account zijn ingelogd gebruikt bij het vaststellen van de zoekvolgorde. Sinds begin deze maand heeft Google dit uitgerold naar alle gebruikers van de zoekmachine: of je nu wel of niet bent ingelogd.

Dit betekent dat als je een zoekopdracht doet, dit opgeslagen wordt in een cookie. Op het moment dat je Google weer bezoekt en een vergelijkbare zoekopdracht doet, dit meegenomen wordt in het bepalen van de volgorde. Dit betekent in het meest extreme geval dat zoekresultaten voor iedereen anders kunnen zijn!

Meer informatie hierover is te vinden op de officiële Google blog.:

Dit verklaart ook waarom Andre Otolift wel weer op de eerste positie zit staan, zodra je je cookies verwijderd.

Het gaat nu dus nog meer om relevantie en doorklikpercentages draaien dan voorheen...."

16-12-09 Gepost door: Maarten van Maarschalkerweerd Comments (0)

Welkom! In de Geluidstuin!

De vierde dag van 'De week van de lancering' wijden we aan een pareltje waar het laatste jaar door vele partijen hard aan gewerkt is: De Geluidstuin in opdracht van de Nationale Hoorstichting.

Screenshot geluidstuin.nl

Om ouders en docenten te helpen bij het voorlichten van kinderen over hun gehoor en de kwetsbaarheid er van, heeft Zicht in opdracht van de Nationale Hoorstichting De Geluidstuin ontwikkeld. De Geluidstuin is een speelse omgeving waar kinderen van 9-12 jaar en hun begeleiders interactief en spelenderwijs kunnen ontdekken en ervaren. De kinderen ontdekken onder andere wat signaalgeluiden zijn en welke geluiden echte herrie maken, zoals een vliegtuig of stofzuiger. Ook wordt duidelijk hoe mooi geluid eigenlijk is, zoals het geluid van de zee. Na het volbrengen van een aantal opdrachten, mogen de kinderen ook een verzoek indienen voor een geluid. Hier kan zelfs een prijs mee worden gewonnen.

De Geluidstuin is een uitbreiding op de hoortest op www.kinderhoortest.nl en bevat naast de vele testjes ook voorlichtingsvideo's van Kidsweek Junior over het belang van een goed gehoor. Maar de Geluidstuin is vooral een plek om geluid te ontdekken en je gehoor te verrijken!

11-12-09 Gepost door: Dimitri Hubregtse Categorie: campagnes

Zicht lanceert interactieve tentoonstelling voor Kröller-Müller Museum

Op de derde dag van 'De week van de lancering' bekijken we de interactieve tentoonstelling Expose die Zicht ontwikkeld heeft voor het Kröller-Müller Museum.

Het is de droom van veel museumbezoekers: rondkijken in het depot van een museum en zelf een tentoonstelling samenstellen. Het Kröller-Müller Museum maakt deze droom nu waar met de unieke tentoonstelling Expose - De allermooiste werken op papier.

Screenshot kmmexpose.nl

Expose is een volledig nieuw en interactief tentoonstellingsconcept, waarbij niet het museum maar de bezoeker bepaalt welke kunstwerken te zien zijn in de tentoonstelling. Voor de tentoonstelling De allermooiste werken op papier kan worden gekozen uit 100 meesterwerken van onder andere Vincent van Gogh, Pablo Picasso en Keith Haring. Deze tekeningen, etsen, gouaches (en nog veel meer) zijn vanwege de kwetsbaarheid van de materialen zelden of nooit te zien in het museum. Een unieke kans dus: u kijkt, kiest en bepaalt welke werken tussen 7 februari en 14 april 2010 in het museum te zien zijn.

09-12-09 Gepost door: Dimitri Hubregtse Categorie: campagnes

Zoek online in oorlogsarchieven

De tweede dag in 'De week van de lancering', staat centraal rondom het gisteren gelanceerde platform Wegwijzer Archieven WO2.

Screenshot archievenWO2.nl

Het platform is samengesteld door NIOD en het Nationaal Archief, met behulp van zo’n 225 deelnemende archiefinstellingen. Hierin zijn de bij Nederlandse archiefinstellingen aanwezige archieven en collecties met betrekking tot het nationaal-socialisme en de Tweede Wereldoorlog in relatie tot Nederland, Nederlands-Indië, Suriname en de Nederlandse Antillen opgenomen. De archiefdocumenten zijn er zelf niet te vinden; het is bedoeld als een Wegwijzer naar de archieven. Het platform is ontwikkeld door Zicht online en bedoeld voor zowel de ervaren als minder ervaren archiefgebruiker. Staatssecretaris Jet Bussemaker heeft gisteren het platform officieel gelanceerd in Den Haag.

Jet Bussemaker opent archievenWO2.nl

ArchievenWO2.nl is hét startpunt voor onderzoek naar de geschiedenis van de Tweede Wereldoorlog.

08-12-09 Gepost door: Dimitri Hubregtse Comment (1) Categorie: campagnes

Zicht online mobiliseert Nederland

We trappen 'De week van de lancering' af met Nederland Bereikbaar.

Iedereen kent het Nederlandse fileprobleem. Ook weet iedereen wel dat er diverse partijen bezig zijn met het ontwikkelen van plannen om deze files tegen te gaan. Twee belangrijke partijen, Nederland Bereikbaar en TaskForce Mobiliteits Management hebben samen met diverse partners de handen ineen geslagen om werkgevers en werknemers te mobiliseren. Daarmee zijn veel succesvolle projecten zichtbaar gemaakt.

Op de website www.nederlandbereikbaar.nl heeft Zicht online een interface mogen vormgeven om inzichtelijk te maken welke plannen er allemaal gesmeed zijn. Via simpele zoekingangen tref je tal van initiatieven en voorbeelden op het gebied van mobiliteitsmanagement. Slim werken = slim reizen!

07-12-09 Gepost door: Dimitri Hubregtse Categorie: campagnes

Week 50 is voor Zicht: De week van de lancering!

Zicht online heeft de laatste tijd niet stilgezeten. Integendeel, iedereen is druk geweest met de meest uiteenlopende projecten. In korte tijd zijn er een aantal projecten opgeleverd, waar we allemaal apetrots op zijn. En die willen wij natuurlijk delen. Daarom wordt aankomende week omgedoopt tot: De week van de lancering!

Elke dag vind je hier een project die wij met trots presenteren. Elke dag hopen we jou hiermee te inspireren.
Neem dus vanaf maandag een kijkje, hier op het blog van Zicht online!

04-12-09 Gepost door: Dimitri Hubregtse Categorie: algemeen

Talents4Asia: De campagne

Aan het begin van de online campagne Talents4Asia, die wij voor Terre des Hommes hebben ontwikkeld hebben wij hier al iets over gepost op het blog. Inmiddels loopt de campagne nog steeds en ontstaat steeds meer rumoer rondom. Zo stond er deze week een bericht op Geenstijl en vkblog over de campagne.

Door het inzetten van de verschillende media en de realisatie van het profiel van recruiter Fancy, is de campagne redelijk complex. Daarom hebben wij een video op YouTube geplaatst om de strategie en het concept te verduidelijken. Je vindt hem hieronder.

02-12-09 Gepost door: Dimitri Hubregtse Comment (1) Categorie: campagnes

Bus in wurggreep

Heb eigenlijk weinig toe te voegen aan onderstaande afbeelding. Woon zelf naast de dierentuin en heb sowieso een zwak voor reclame uitingen van Blijdorp. Kennen jullie deze?

30-11-09 Gepost door: Maarten van Maarschalkerweerd Comments (0) Categorie: campagnes

The Googlephone en de big G. mashup

Deze week lijkt wel google week. Eerst wat "kleine zaken" Vertalen tijdens het typen. Werkt leuk en zie mogelijkheden voor realtime multilang chat (Vertaal dat is handig).
Daarna was er (of was het daarvoor?) de automatische ondertiteling van youtube video's. Google voice wordt ingezet om stemherkenning te doen en deze worden als ondertitels getoond. Je kan ook een video uploaden met een transcript. De transcript wordt dan in de tijd uitgelijnd op de uitgesproken tekst. Met de hand een heel werk.(via google blog)

Vandaag kwam het nieuws dat big G. ook de mobile markt aanvalt. Nee niet met software voor een telefoon die je gewoon bij T-mobile koopt. Ze pakken het anders aan, de real googlephone is een ip-kastje met software dat voip doet. Gratis bellen wordt het credo. Dit zal het verdien model van de telefoonmaatschappijen aardig overhoop gooien. Dat je nu betaalt voor praten en dat je bijna onbeperkt data kan versturen kunnen ze dan niet lang meer volhouden. Ik ben heel benieuwd wat 2010 gaat doen.

Als we bovenstaanden innovaties nu combineren kan ik dan bellen met een Griek:

"Στροβιλο τούρμπο"
> stem herkenning > live vertaling > tekst to speech > "Turbo Turbo".
En dat gratis geniaal toch!

Ook leuk alle 268 google projecten op een rij in een overzichtje

25-11-09 Gepost door: Sybolt Ettema Comments (0) Categorie: technologie