'Google Analytics' voor mobiele applicaties

Dagelijks word je overdonderd door alle Apps die er gelanceerd worden. Je ziet bijna door de bomen het bos niet meer. Dat zullen ook de mensen achter Distimo hebben gedacht. Distimo is een Nederlandse startup en houdt alle informatie en prijzen bij van de grotere app stores. Momenteel houden ze informatie bij van Apple, Android, Blackberry en Nokia.

Eigenlijk moet je Distimo zien als een soort Google Analytics. De dienst houdt alle details bij van een applicatie en rapporteert die terug. Ook kijkt naar de perfomance van een App en spiegelt dit aan de verschillende platformen. De gratis dienst 'Distimo Monitor' heeft dagelijkse updates en vergelijkt download prijzen en activiteiten tussen de verschillende platformen en app stores. In een oogopslag zie je of een bepaalde prijsverlaging of verhoging effect heeft op jouw app. Ook kun je de concurrentie in de gaten houden. Kijk bijvoorbeeld ook op het blog van Distimo.

Nu er steeds meer apps uitgebracht worden is het niet alleen goed om zelf apps te maken. Maar ook om services te lanceren die alle apps onder controle houden.

28-07-09 Gepost door: Dimitri Hubregtse Categorie: tools

Sharp, wakker worden!

Doe je je best om een merk goed neer te zetten, word je als hoofdprijs ingezet in een ontzettende dubieuze actie. Ik word altijd weer pissig als ik dit soort banners tegenkom en zou zeker niet aan een dergelijke actie gekoppeld willen worden als A-merk.

Routenet: wees eens wat kritischer met je adverteerders!
Zo lang deze ads worden geplaatst zullen dit soort oplichterspraktijken nooit ophouden.

27-07-09 Gepost door: Seb van Deursen Comments (0) Categorie: brands

Captcha gespot

Op zoek naar nieuwe ruitenwissers voor mijn prachtige klassieker (en nu niet in de comments verklappen wat voor een auto ik heb). Kwam op de website van Brezan terecht. De volgende Captcha bracht een glimlach op mijn gezicht. Te onthouden voor eigen projecten.

Ik twijfelde nog wel even of je het bovenstaande ding wel een Captcha mag noemen. Zie Wikipedia voor een antwoord.

25-07-09 Gepost door: Maarten van Maarschalkerweerd Comments (3)

The Eagle has landed

Mijn bouwjaar:1969. Misschien komt daar de voorliefde voor de landing op de maan vandaan. Vroeger hing mijn kamer vol met posters en zweefden maanlanders met dunne draadjes aan lampen. Gisteren hoorde ik bij Nova dat Google de maanlanding in Earth heeft geplaatst. Dus ik gelijk kijken. Echt een aanrader! Prachtige mix van foto's, 3d modellen en natuurlijk het beproefde concept van een bol bekleed met ditmaal een maanmapping. Het vluchtpad van de Eagle is helemaal in de tour opgenomen en ieder moment kan je je eigen gezichtpunt bepalen. Aldrin vertelt je over over zijn visuele ervaringen terwijl de virtuele camera precies zijn verhaallijn volgt.

Voor degene die nog geen Google Earth hebben draaien (foei foei) hier nog een Youtube filmpje.

21-07-09 Gepost door: Maarten van Maarschalkerweerd Comment (1)

WhatTheFont voor iPhone

WhatTheFont is een online tool die fonts herkent door middel van het uploaden van een foto. De tool analyseert de foto en geeft suggesties welk font er wordt gebruikt in de foto. Super handig.
En nu brengt MyFont.com deze online tool als app uit voor de iPhone. Het werkt heel simpel: Start de app, maak een foto, laat de foto analyseren en je weet welk font er wordt gebruikt. Op de nieuwe iPhone werkt de app beter want er zit een betere camera in.
De app is gratis te downloaden via de Appstore.

Bekijk alles hier.

17-07-09 Gepost door: Jeroen Guichelaar Comments (0)

Halve finale voor het Zicht team!

Bij de eerste editie van het Summerfest Voetbaltoernooi, een toernooi voor internetbureaus uit Rotterdam en omgeving, heeft Zicht de halve finale bereikt. Daar werden we met een goal in de allerlaatste minuut verslagen door Red Kiwi, de uiteindelijke winnaars van het toernooi.
Gezellig was het in ieder geval wel, over mooi weer was er zeker niet te klagen en de BBQ als afsluiting was ook helemaal prima! Goed georganiseerd jongens (TamTam en In10)!
Bekijk de fotoreportage van Jurg!

06-07-09 Gepost door: Seb van Deursen Comments (3) Categorie: bureau

EA-Game helemaal in een browser

Ik heb er een maand op moeten wachten maar uiteindelijk de trotse bezitter van een Battlefield Heroes Beta Key. EA Games heeft jaren geleden de trend gezet met het uitbrengen van Battlefield1942. De eerste MultiPlayer game waar je met een flink aantal medespelers realtime kunt klimmen in boten, voertuigen, vliegmachines en knokken maar. Daarna volgde BF Vietnam, BF2142 en nu dan uiteindelijk Heroes. Heroes is echter een compleet online concept. Geen CD-Rom meer. Niks nieuws zou je zeggen maar alles werkt via een plugin binnen je browser. Frightning?! Nee, het gaat echt fantastisch. Je bookmarkt de game, klikt hem aan en go. Het verdien model zit 'm in alle ascesoires die je kunt kopen. Voor ik met een papagaai op mijn schouder kan lopen heb ik heel wat credits moeten kopen. De render engine is echt super zodat vrijwel iedere PC de schitterende cartooneske graphics puikt weergeeft. Kijk zelf maar naar het filmje. Alles echt realtime!

30-06-09 Gepost door: Maarten van Maarschalkerweerd Comments (4)

Z-seminar Van conversatie naar conversie

Het Z-seminar van afgelopen donderdag 25 juni in Theater Hal 4 was naar ons idee een mooi succes! Goede locatie, mooie opkomst en interessante verhalen. En we hopen natuurlijk ook dat alle aanwezigen geïnspireerd zijn geraakt. Bijvoorbeeld door het verhaal van Erwin van Lun, over de coaching brands; laten wij over 30 jaar daadwerkelijk onze aankopen verzorgen door een virtuele personal coach, die wij aanspreken via onze mobile, televisie of TomTom?
Of door de vele tips 'n tricks van Frans Appels van Netprofiler: hij benadrukte o.a. het belang van linkbuilding en goed doordachte content met zorgvuldig gekozen keywords.

Hieronder vind je de links naar de presentaties en een fotoverslag. It’s all about experience. Niet het product zelf telt, maar de activatie van een drive of passie die gerelateerd is aan het product!

Bekijk de presentatie van Zicht over online branding op Slideshare.
Bekijk het fotoverslag van Jelle-Jan.

29-06-09 Gepost door: Seb van Deursen Comment (1) Categorie: bureau

Dutch PHP Conference 2009

Dutch PHP ConferenceVan afgelopen donderdag t/m zaterdag werd in de RAI de derde Dutch PHP Conference gehouden. Ook dit jaar was alles weer groter opgezet dan het jaar ervoor, dit keer met één tutorial day (in een kleine groep de diepte in) en twee conference days, waarop diverse sprekers parallel diverse praatjes hielden (voor ieder was wils dus). Samen met collega's Rik en Gerard was ik er bij.

Persoonlijke highlights voor mij waren de Zend Framework tutorial van Matthew Weier O'Phinney, de opening keynote van Andrei Zmievski, en de twee praatjes van Eli White.

Gerard heeft er wat uitgebreider over geschreven op z'n eigen weblog:

En voor de mensen die er nog meer over willen weten, er werd er behoorlijk op los getwitterd: #dpc op Twitter.

15-06-09 Gepost door: Jelle-Jan van Veelen Comments (0)

Google Wave: e-mail, instant messaging, filesharing, collaboration, enz - alles in één.

Soms verzint iemand iets geniaals. In dit geval is dat Google. Ze hebben zich afgevraagd hoe bijvoorbeeld e-mail er uit zou zien als het nu verzonnen zou zijn, in plaats van 40 jaar geleden. En niet alleen e-mail, maar zo'n beetje alles wat we nu via internet met elkaar uitwisselen. Dus denk dan ook aan instant messaging, social networking, version control op documenten enz enz enz.

Het resultaat: Google Wave. Een van de grootste voordelen (naast de functionaliteit die al behoorlijk impressive is), is toch wel dat het open source is. Precies het punt waarop Twitter een beetje gefaald heeft zegmaar ;)

02-06-09 Gepost door: Jelle-Jan van Veelen Comments (2)