Nieuwe website Groninger Museum live

Een paar maanden geleden vertelden we over de grootse offline en online verbouwing van het Groninger Museum. Afgelopen zaterdag was het eindelijk zover: het volledig gerevitaliseerde gebouw werd op feestelijke wijze geopend en natuurlijk ging ook de nieuwe site met veel bombarie live.

Kleurrijke doorvertaling
De vernieuwde website is een eigentijdse doorvertaling van de kleurrijke look & feel van het museum. Zo is er gekozen voor grote visuals en een nieuwe manier van navigeren. En is de langzaam veranderende kleur al opgevallen? De site is op geen moment hetzelfde!

Screenshot website Groninger Museum

11-01-11 Gepost door: Claudia Pieper Comments (0) Categorie: bureau

Lancering Rotterdams platform Doedok.nl

In 2010 berichtten we al heel voorzichtig dat het gloednieuwe platform Doedok.nl in de startblokken stond. Eind december werd Doedok.nl dan ook gelanceerd voor het publiek waarop al het aanbod op het gebied van vrijetijdskunst samen komt. Het is een aanwinst voor zowel de aanbieder als de creatieve Rotterdammer.

Cursussen, workshops en lessen op het gebied van o.a. beeldende kunst, dans, fotografie, mode en muziek worden door een groot aantal aanbieders op Doedok.nl overzichtelijk gepresenteerd. Aanbieders kunnen zich gratis registreren. Voor hen biedt het platform goede exposure mogelijkheden en hopelijk veel nieuwe cursisten. Niet alleen het presenteren van het aanbod, maar ook de inspiratiepagina en agenda dragen bij aan de totale beleving.†

Naast de lancering van het platform is eind december een offline campagne gestart. In Rotterdam zijn posters, abri's en driehoeksborden van de Doedok campagne te zien.

Maak kennis met de creatieve thuishaven voor alle Rotterdammers!

11-01-11 Gepost door: Kitty Lommers Comments (0) Categorie: internet

Thuiswerken maar toch niet

Onderstaande video deed me denken aan een filosofische film die ik jaren geleden heb gezien. De titel is me ontschoten en zal nog wel een keer een poging wagen om hem via het WWW terug te vinden. Een onderdeel van die film ging als volgt: Is het ethisch om een lichaam van een vrijwilliger in een mijnschacht van 5 km diep een missie uit te laten voeren. Hersenen worden van hoofd gescheiden en via een lange kabel, uiteraard 5km, met elkaar verbonden. Als het lichaam sterft is de belofte dat de hersenen in een nieuw lijf geplaatst worden.

Zie hier het vergelijk. We zijn er nog lang niet maar zou je de boven beschreven persoon nu als thuiswerken omschrijven? In onderstaande toepassing zie ik overigens best wel toekomst.

30-12-10 Gepost door: Maarten van Maarschalkerweerd Comments (0)

Zicht wint pitch VUconnected

Na een uitgebreide bureau-oriŽntatie heeft VUconnected gekozen voor Zicht online. We zijn erg trots om aan de slag te mogen gaan met de ontwikkeling van een event & netwerk platform voor deze ideŽle organisatie.

Samen bijdragen aan maatschappelijke vraagstukken
Logo VUconnectedVUconnected is een organisatie met een missie. Ze brengt geŽngageerde mensen samen die zich willen inzetten voor een verantwoordelijke en duurzame samenleving. Het gehele jaar door biedt VUconnected een breed en gevarieerd programma met o.a. lezingen, debatten en symposia op het snijvlak van wetenschap en maatschappij. De activiteiten vinden plaats in het hele land en zijn vrij toegankelijk voor iedereen die belangstelling heeft. Door actieve deelname brengen leden maatschappelijke vraagstukken samen verder. Lees er meer over op de huidige site van VUconnected.

Inspirerend platform
Aan Zicht is gevraagd om een online platform te ontwikkelen waar leden van VUconnected zich kunnen verenigen. Een plek die informeert, inspireert en uitnodigt tot aansluiting. De rijke content rondom de inhoudelijke programma's en events van VUconnected staan centraal. Daarnaast is er speciale aandacht voor fondsenwerving en conversie naar (betaald) lidmaatschap.

Ambitieuze klus
De eerste release van het platform staat voor maart 2011 gepland. Zicht is verantwoordelijk voor strategie, design en technische realisatie van het platform. Een ambitieuze klus, waar we op dit moment met veel zorg en liefde aan werken.

23-12-10 Gepost door: Claudia Pieper Comments (0) Categorie: bureau

Zicht Kerstuitje 2010

De laatste dagen van het jaar vliegen voorbij. In de studio is de grote eindsprint inmidels ingezet, maar afgelopen vrijdag was er natuurlijk tijd voor het traditionele Zicht kerstuitje! Om stipt vier uur gingen alle computers uit en trotseerden we de sneeuw op weg naar de eerste geheime locatie op het programmaÖ

Shake, Stirr & Strain!
Eenmaal in de Pannekoekstraat, werd er druk gespeculeerd over onze bestemming.. Stond ons een sportieve middag te wachten? Een speurtocht? Of, of...? Niets van dat alles bleek waar. Bij cocktailbar Soho stond 'shaker' Pearl ons op te wachten voor een masterclass cocktails maken! Van een simpele margherita tot piŮa colada... Alle klassiekers werden door de Zichters zorgvuldig† klaargemaakt, geproefd en beoordeeld. Een goed begin!

Zicht cocktail workshop

Eenmaal buiten volgde een melig sneeuwballengevecht, waardoor we met een gezonde dosis honger bij restaurant de Eendracht konden aanschuiven voor het traditionele kerstdiner.

22-12-10 Gepost door: Claudia Pieper Comments (0) Categorie: bureau

Maak van je iPod Nano een horloge

Wij hebben het wel eens over Mash-ups van online media technieken maar industrieel ontwerpers kunnen er ook wat van.

Met dank aan springtime.nl.

26-11-10 Gepost door: Maarten van Maarschalkerweerd Comments (0)

Bey Blade

Het koste me wat moeite om dag na dag te ontrafelen wat (een) B BLEED nou eigenlijk is. Milan, mijn zevenjarige zoon, maakte zelfs voor Sinterklaas een schets. Nu, na een enorme zoektocht op internet omdat de Bey Blade echt overal uitverkocht is, ligt het kado klaar onder zijn schoen en neemt de echte Sint even de tijd om eens te aanschouwen wat hij heeft aangeschaft.

Bay Blades zien er mooi uit, hebben coole namen als Pegasus en Wolf, zijn er in diverse kleuren, gaat over vechten, zijn te demonteren in vijf losse componenten en je kunt ook nog met ze†online gamen! Kortom, een enorme rage op het schoolplein. Maar eigenlijk is het een simpele tol. Helemaal naar 2010 getrokken. Met een eigen videoclip, handige opbergtools, inlogspel codes en veel meer. Echt alles is uit de kast getrokken.

25-11-10 Gepost door: Maarten van Maarschalkerweerd Comments (0)

Zicht ontwikkelt videoproductie voor Digidentity

Digitale Identiteitfraude neemt sterk toe. Digidentity maakt het mogelijk om je op internet veilig te legitimeren. Zo weten bedrijven en personen zeker dat je bent wie je zegt dat je bent.

Ingewikkeld verhaal, eenvoudig gepresenteerd
Digidentity wint aan populariteit bij online winkeliers, sociale netwerken en de overheid. Toch is het niet zo eenvoudig om in een paar zinnen uit te leggen hoe de dienst nu precies werkt. De service is uiterst gebruiksvriendelijk, maar het verhaal erachter zit behoorlijk technisch in elkaar.

Videoanimatie
Hoe communiceer je de† benefits van je product op heldere wijze aan je doelgroep? Zicht ontwikkelde een animatievideo waarin stapsgewijs wordt uitgelegd hoe Digidentity werkt, welke security levels er bestaan en hoe burgers, instanties en bedrijven er gebruik van kunnen maken. Bekijk het verhelderende resultaat:†

De video is ontwikkeld in samenwerking met illustrator Joost Bakker. Houd ons blog of mijndigidentity.eu goed in de gaten: binnenkort verschijnt er nůg een videoanimatie online!

24-11-10 Gepost door: Claudia Pieper Comments (0) Categorie: bureau

Impact Day groot succes!

Vorige week woensdag vond de jaarlijkse Impact Day van Deloitte plaats. Op 34 verschillende plaatsen hebben maar liefst 400 Deloitters zich een dag lang vrijwillig ingezet voor het goede doel.

Fair Chance Foundation
Eerder vertelden we je al dat Zicht verantwoordelijk is voor de website van de Fair Chance Foundation. Eťn van de belangrijkste projecten van deze stichting is Impact Day. Dit jaar stond deze grote vrijwilligersdag in het teken van educatie aan jongeren in achterstandssituaties.

Bliksemstages & sollicitatietrainingen
Deloitters kregen de kans om zich een dag lang in te zetten voor waardevolle projecten, waaronder het begeleiden van 'bliksemstages', het geven van sollicitatietrainingen aan jongeren uit achterstandswijken en brainstormsessies met partnerorganisaties.

Deloitte ImpactdayVia Twitter deden Deloitters met de hashtag #deloitteimpactday verslag van hun ervaringen bij o.a. Ado Den Haag, het Muntmuseum, de Nederlandse Bank en het Rode Kruis.

Bekijk hier de foto's en tweets van Impact Day 2010!

24-11-10 Gepost door: Claudia Pieper Comments (0) Categorie: bureau

Is een mailtje te vertrouwen?

Phishing is een probleem dat de laatste jaren steeds groter is geworden. Bij phishing probeert iemand de ontvanger van een mailtje of de bezoeker van een website te overtuigen dat men te maken heeft met een bekende, vertrouwde instantie (zoals een bank of de belastingdienst). Vervolgens wordt er gevraagd om in te loggen en iets te controleren, of om bepaalde gegevens te updaten. Indien de betreffende persoon de e-mail of site inderdaad vertrouwt en de gevraagde gegevens invoert, geeft hij hiermee zijn inloggegevens, n.a.w.-gegevens of creditcardgegevens prijs, met alle nare gevolgen van dien. Maarten schreef er in het verleden op dit weblog al diverse berichten over.

Vanmiddag twitterde de Consumentenbond het volgende bericht:

Herken jij namaak sites van banken en nep e-mails? Doe de phishing quiz en leer je er tegen wapenen http://ow.ly/36LKR

Voordat je verder leest (en ik een deel van de clou verklap), doe dan zelf de test: Consumentenbond phishing test

09-11-10 Gepost door: Jelle-Jan van Veelen Comment (1)