Check de Seb van Deursen daily!

Ik heb gewoon jarenlang geaccepteerd dat de presentatie van Tweets nou eenmaal is zoals die is. Realtime en dus actueel, maar ook erg onoverzichtelijk.

Nooit heb ik er bij stil gestaan dat dat ook wel eens op een heel andere manier zou kunnen, en dat je alle mooie, relevante content met wat intelligent filterwerk ook kunt presenteren als een persoonlijke krant!

En als dat ook nog eens goed is uitgewerkt, technisch helemaal werkt zoals je verwacht en het met drie clicks voor elkaar is, word ik blij!
Check de Daily Seb van Deursen

16-08-10 Gepost door: Seb van Deursen Comments (0) Categorie: internet

"Dat is dan 1 tweet alstublieft"

Hoe groot is de waarde van jouw sociale netwerk?  Vanaf nu groot genoeg om er gratis producten mee te kunnen kopen. “Pay With a Tweet”, het eerste sociale betaalsysteem ter wereld maakt het mogelijk. De werking is simpel, wanneer je “afrekent” vertel je jouw vrienden via Twitter of Facebook automatisch over het aangeschafte product of dienst. Het systeem is hét bewijs dat de waarde van “word of mouth” soms hoger is dan keiharde verkoopopbrengsten. Zelf schafte ik op deze manier al een digitaal boek over nieuwe media aan. Maar de dienst biedt natuurlijk ook volop mogelijkheden voor aanbieders van nieuwe muziek, filmtrailers of applicaties. Lees meer over de mogelijkheden of creëer zelf een sociale betaalbutton!

16-07-10 Gepost door: Claudia Pieper Comments (0)

Dove vs. Old Spice?

In dit filmpje opent de volslanke @ohdoctah de aanval op de sixpack van viral fenomeen 'Old Spice Guy'. Volgens 'Doctah' zitten vrouwen helemaal niet te wachten op een man die naar Old Spice ruikt. En daar heeft hij dan ook een aantal hilarische argumenten voor. Zomaar een leuke inhaker? Of weten ze hier bij Dove meer van? Het filmpje sluit in ieder geval goed aan op de bekende “campaign for real beauty”.

15-07-10 Gepost door: Claudia Pieper Comments (0)

Ready to roll?

Cadbury HamsterDe Australische snoepgoedproducent Cadbury creëerde ter promotie van een nieuw, rond chocolaatje een YouTube player in toepasselijke vorm! We kunnen de video van de vrolijke hamster helaas niet embedden, want het het draait hier letterlijk om een optische illusie. Kijk zelf maar!

12-07-10 Gepost door: Claudia Pieper Comments (0)

Hoe het er echt aan toe gaat!

Beetje zelfspot kan nooit kwaad. Maar de extra reden om dit clipje te laten zien....klik eens onderdaan op dat voetballetje.....

Edit @ JJ:
Youtube VuvuzelaDe embedded player van Youtube heeft deze functionaliteit niet; klik naar het filmpje op Youtube zelf om te zien wat Maarten bedoelt ;)

04-07-10 Gepost door: Maarten van Maarschalkerweerd Comments (0)

Robeco Zomerconcerten van start

Donderdag 1 juli begint de muzikale zomer van de Robeco Zomerconcerten! Twee maanden lang staat het Concertgebouw in het teken van bruisende jazz, pop en klassieke muziek. Maar liefst 85 concerten van de crème de la crème uit de internationale muziekwereld, culinaire hoogstandjes en gezellige borrels staan garant voor een topeditie!

30-06-10 Gepost door: Claudia Pieper Comments (0)

Campagne 'De Hondenbrigade'

Voor Gemeentebelastingen Rotterdam ontwikkelde Zicht de crossmediale campagne
Een hondenuitlaatplaats in uw buurt. Logisch.

Met deze campagne brachten we hondenbelasting op een opvallende wijze onder de aandacht bij de Rotterdammers, met als doel niet-betalers aangifte te laten doen. Centraal staat een mini real-lifesoap rondom de Hondenbrigade. Dit vierkoppige gezelschap van typisch Rotterdamse toiletjuffrouwen en gastheren maakte een tour langs de grote hondenuitlaatzones in de stad. Daar zochten zij contact met de hondenbaasjes om de hondenbelasting op indirecte en luchtige wijze onder de aandacht te brengen.

Gedurende een week werden de belevenissen van de Hondenbrigade dagelijks door een professionele cameraploeg vastgelegd en gepubliceerd op de-hondenbrigade.nl. Op de uitlaatzones zijn speciale Hondenbrigade-drinkbakken achtergelaten om de boodschap langer te laten voortleven. De campagne werd onder de aandacht gebracht door middel van een promotiefilm op de website, PR, media van diverse gemeentelijke instanties en de verspreiding van een informatiefolder met aangifteformulier.

10-06-10 Gepost door: Kitty Lommers Comments (0)

Fit worden met het fitprogramma van Erasmus MC: Zorg voor jezelf!

Medewerkers van het Erasmus MC met een bovengemiddeld BMI kunnen deelnemen aan het cursusprogramma Op weg naar balans in voeding en beweging. Ze gaan gedurende 5 maanden de strijd aan om fitter te worden en te blijven. Om de deelnemers gemotiveerd te houden, is er in het programma een competitieve sfeer gecreëerd. De deelnemers zijn in twee teams verdeeld om onderling een vriendelijke maar uitdagende competitie op te zetten. Dit moet resulteren in extra drijfveer om te presteren, maar ook om elkaar te helpen daar waar het de teamgenoten betreft.

Zicht ontwikkelde een tool om de deelnemers te ondersteunen in hun race. De tool dient om zowel de team- als persoonlijke score bij te houden en dit visueel uit te dragen. Wekelijks vullen de deelnemers hun behaalde beweegpunten in, welke direct terug te zien zijn in het score-overzicht. Gedurende 5 maanden worden de teams meegenomen in een reis langs de 5 continenten. Ze starten in Europa en vervolgen hun weg langs Amerika, Australië, Azië en Afrika. Per continent worden twee opdrachten aan beide teams gegeven waarmee punten behaald kunnen worden. De thematische opdrachten zijn ludiek, inspirerend en leerzaam. Na elk continent is er een winnend team, dat letterlijk wordt bekroond met een kroontje!

10-06-10 Gepost door: Kitty Lommers Comments (0) Categorie: tools

Rotterdam en de Tour

Aangezien ik een liefhebber ben van fietsen (en meer Zichters) vind ik dit weer een mooie actie van Rotterdam en Mothership.

04-06-10 Gepost door: Dennis Duinker Comments (0)

Zicht wint Dutch Interactive Award voor beste campagne!

In de categorie Beste Campagne heeft Zicht een Dutch Interactive Award in de wacht gesleept. De prijs is gewonnen met het project Expose, de campagne die Zicht in samenwerking met het Kröller-Müller Museum heeft ontwikkeld.

Zicht wint Dutch Interactive Award voor beste campagne / KMM Expose
De Zicht-afvaardiging mét Dutch Interactive Award
Foto: Mario Elshout / Fototoko

Herman Tibosch, Kröller-Müller Museum: "Zicht heeft gezorgd voor bijzonder veel inspirerende feedback, met name ook over de mogelijkheden van sociale media, een sterke vormgeving en een zeer heldere functionaliteit. Expose werd daarmee een groot succes en oogstte veel waardering van zowel bezoekers, collega’s uit het culturele veld als de media, dat bijzonder veel aandacht besteedde aan het innovatieve systeem."

Lees het hele nieuwsbericht op Zicht.nl.

28-05-10 Gepost door: Jelle-Jan van Veelen Comments (0)